torsdag 18 februari 2021

Överförklarar

 Jag har ibland överförklarat saker, vet inte varför, det borde ju räcka med ett Nej till exempel, kanske en kort förklaring? Istället för att säga "Nej tyvärr, jag vill inte", eller "Nej, tyvärr det går inte", så börjar jag förklara för att jag kanske tycker det blir synd om den som frågat, att den kanske blir besviken eller sur. Ibland kan det vara att jag är för känslig och petig över saker. Jag har helt enkelt svårt för att säga Nej fortfarande ibland 😒. Jag vet ju att det är bättre att vara ärlig, jag tycker själv mer om människor som säger vad de tycker, så man vet vart man har dem. 

Det värsta är om jag har sagt en sak och så ändrar jag mig efter ett tag, jag kanske har märkt att det inte fungerar eller jag har ändrat mig som person och jag ser saken på ett annat sätt, eller situationen har blivit en annan 😏. Då kan jag börja krångla, överförklara för att den andra inte ska känna sig dum eller bli besviken eller nåt. Så dumt 😏!


Inga kommentarer: