söndag 7 februari 2021

Fick ont i magen

Idag kom det ett inlägg på "Köp och sälj i Frövi" på fb som fick mig att få ont i magen. Som HSP levde jag direkt mig in i inlägget och började känna vad jag tror personen det handlade om kunde ev känna. 

Vi har sopsortering i Frövi där man kan slänga kartonger, plast mm. En person la ut ett inlägg med bild på en kartong som det stod ett namn på som låg bredvid en container. Han skrev även i texten namnet på personen att han glömt sin låda där. Inget snällt inlägg direkt, och så en massa dumma kommentarer och likes med skrattemojis. Det har varit väldigt skräpigt där då folk kastat madrasser, kläder och till och med soffor. Men en kartong med ett namn och det blir nästan en mobb av det på en kort stund. Jag tycker inte man ska lägga ut sådant när man inte vet vem man hänger ut. Vad kan denna person ha i bagaget, hur tar den sån kritik, det kanske inte ens var meningen??? Jag själv fick en gång hem ett brev från Bergslagens renhållning eller nåt, att jag skulle få böter för att jag ställt sopor där nere vid sorteringen. Jag hade ställt en påse på sidan av en container som jag skulle sortera efter jag gjort klart en annan påse...Och glömde bort det. Åkte hem och den stod kvar. Tur att inte "Köp och sälj i Frövi" fanns då på fb, då hade jag säkert också blivit påhoppad. Hade inte klarat av att en massa Frövifolk kommenterat mitt misstag som jag vore en kriminell (det var jag väl i och för sig, fick ringa och förklara mig och slapp böter på 1000:-).

Jag mådde i alla fall dåligt av att läsa inlägget, förstår inte, en del har ingen empati, de kan inte heller se saker ur andras perspektiv. 

Inga kommentarer: