söndag 2 oktober 2016

Jag vet snart inte vad jag ska göra med min högkänslighet, jag klarar snart inte av att vara bland djur, speciellt inte djur som inte är mina och som jag inte kan påverka om de inte trivs och mår bra. Det är jättejobbigt, jag blir så frustrerad. Jag kan även ligga på kvällen och tänka på bla alla hundar i världen som far illa, som blir misshandlade av människor som vill visa sin makt och som mår bra av att plåga djur, det gick så långti mina tankar häromkvällen så jag nästan fick panikångest. Mycket tack vare bilder och filmer folk lagt ut på fb.
Detta tar så mycket energi från mig så det känns som jag vill sluta vara där det finns mycket djur på samma plats, tex travstall och travbanor. Det värsta är att vi är delägare i en travhäst som vi åker runt och startar, och där ser jag hästar som kan bli så vårdslöst behandlade utan känslor, då undrar jag hur de har det hemma i stallet. Jag måste nog börja skydda mig igen, men det är svårt, jag glömmer det, dessutom tycker jag inte det hjälper när det gäller djur, det känns som de kryper in under mitt skinn.
Det värsta är även att jag blir irriterad på de som inte sköter om och ger sina djur det bästa, blir nästan arg på dem, och det är ju inte bra, alla sköter vi våra djur olika.

Inga kommentarer: