torsdag 27 oktober 2016

I tisdags var jag till Texa och masserade henne igen, när jag masserade nacken verkade hon tycka det var jätteskönt, stod med mulen nästan nere vid golvet. Det är bra, då stretchar hon även ryggen. När jag var klar skulle hennes andra ägare och även tränare ge henne laser igen. Jag ledde henne längst in i stallgången till en trång plats med värme som hänger från taket. Jag gick in med henne och hon vände så fint åt det håll som annars brukar vara helt omöjligt, helt fantastiskt :-). Hon reagerade på vissa ställen, bla på höger  sida vid manken. Så i morgon när hon ska starta på Solvalla hoppas vi att hon är mjuk och fin så hon kan springa fullt ut i kurvorna :-).

Vi har även köpt Back on track-täcke och även ett som täcker halsen, det ska bli intressant och se vilken verkan det ger :-).


Terapeutiskt täckeFrämjar muskeluppvärmning eller återhämtning.Ökar blodcirkulationen Får nervösa och spända hästar att slappna avReducerar inflammation och svullnadFrämjar återhämtning mellan träningspassenReducerar mjölksyra i musklernaDubbel bogknäppning Låga kryssgjordar Svansskydd med rem Halsöppning förstärkt med fleece. (www.horze.se)



Inga kommentarer: