tisdag 11 oktober 2016

Jaha, då ska jag summera en dag till i mitt liv :-). Jag skulle egentligen på jobbintervju i dag kl. 10.00 men det blev framskjutet till i morgon pga sjukdom, det ska bli så spännande samtidigt som det naturligtvist är nervöst. Men jag kan ju bara vara mig själv, och det är ju ibland inte så lätt när man är lite nervös :-). Jag har sökt som personlig assistent, det har jag aldrig varit förut så jag hoppas det är ett jobb som passar mig. Det är ju lite speciellt, man ska klicka med hela familjen, och jag hoppas och tror att det ska göra det för jag vet vem det är, och dom är enkla trevliga människor. De frågade när jag sökte hur mycket jag ville jobba, och jag sa 50 procent, och det passade bra. Man arbetar i en grupp fast man turas om och jobbar ensamma i skift. Ska jag vara ärlig så tror jag det blir jättebra :-)!!
Jag har varit och mockat i stallet som Amerone finns, hästen som jag är/var fodervärd åt, jag vet interiktigt hur det är nu när hon är tillbaka i sitt stall och dräktig. Hon är tillsammans med sina gamla stallkamrater och är låtsasmamma till ett föl som har sin mamma i samma hage, han tyr sig till Amerone och hon skyddar honom mer än vad hans mamma gör :-).
Så nu var jag där idag och mockade, det är så avkopplande och jag saknar det nu när det inte finns några hästar här hemma. Jag hälsade även på vår delägarhäst Texa Rico, världens finaste häst. Tycker lite synd om henne som får stå i en liten hage, hon och hennes kompis skulle behöva få springa av sig lite mer känner jag i hela kroppen. Men jag kna inte påverka det, och det känns lite tråkigt :-(. Jag tror att hästar, speciellt högpresterande hästar behöver röra sig mycket för attslippa skador på leder och ligament, har läst det och det är ju helt logiskt. Jättejobbigt att känna så mycket!!!!
Jag har även varit i Lindesberg och köpt strö till mina höns och tuppar, ska göra storrengöring i morgon....om det inte händer något annat förstås :-). Min yngsta dotter var med och vi sprang på min kusin med hennes dotter,så vi tog en fika på Frosths kafe', jättetrevligt :-)!
Det var min dag idag, och så har det blivit några promenader med hundarna förstås :-).



Inga kommentarer: