fredag 30 september 2016

Det blir dåligt med skrivandet här just nu, jag har haft fullt upp med renoveringen av vår hall och trapphuset upp till övervåningen. Jag har hållit på i nästan en vecka, det beror ju på att jag har fått gjort en massa annat emellanåt :-). Så nu har jag skrapat, slipat och målat lister, dörrar och trappa, gjort detsamma med ledstången, och så har jag målat väggarna i en varm grå kulör, bara det gav oss nästan ett helt nytt hem. Jag känner nu vad mycket en mysig hall gör för hela huset, det är det första man ser när man kommer in och det första jag ser när jag kommer ner på morgonen, en lugn och bra färg blev det.
Så nu känner jag mig trött i kroppen, värst var att sätta upp lampan, det var jobbigt att lirka med den samtidigt som man på stegen står som en räka :-).
När jag håller på med såna saker som är jobbigt så vill jag få det gjort så fort som möjligt annars, men denna gång fick det ta lite tid, jag hade mer tålamod att vara lite mer noggrann, och det gav resultat, så kul :-)!!!!


Inga kommentarer: