söndag 7 februari 2010

Solen skiner!

Åh va skönt med ljus, det behövdes verkligen. Promenaden idag blev mycket trevligare, dessutom hade jag sällskap av min yngsta dotter.

Jag är lite beroende av vädret, som min man brukar säga, och jag kan bara hålla med. För mycket mörkt och grått gör mig lite tråkig, får liksom ingenting gjort och kan även bli lite låg. Men idag ska jag sy gardinen till ytterdörren, en grön sådan, har kommit in i en grön period. Konstigt, och när man kommer in på Ikea så finns det massor med grönt, vet inte om det är jag som bara ser det för att jag vill ha grönt, eller också kan inredarna läsa våra tankar :-).

I går lördag fick min son permis från sjukhuset, han ska sen tillbaka på tisdag, förhoppningsvis så har det läkt så han slipper operation. Skönt för honom att komma hem till sin lägenhet en stund.

Igår var jag till kyrkan en sväng och lyssnade på lite musik, min svåger var med och spelade bongotrummor tillsammans med kyrkokören. När man säger kyrkokören tänker man kanske på tråkig musik, men det var det verkligen inte. Vår kantor Titti är duktig som får till en lite roligare reportoar. En låt spelades lugnt och fint och det kom fram en solist till mikrofon och sjöng, och jag satt där och filosoferade som jag brukar samtidigt som de sjöng och spelade. Helt plötsligt blev det en jäkla volym och fart på sången så jag trodde jag skulle ramla av kyrkbänken där jag satt. Blev lite full i skratt, och jag tror kören tyckte det var ännu roligare att se oss kyrkobesökares miner, jag tyckte jag såg hur de flinade lite :-)).

Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta, kanske laga lite mat, sy gardinen och kanske byta våra bruna gardiner i sovrummet till några ljusare.

Ha en skön söndagseftermiddag alla mina bloggvänner!!

Kram

1 kommentar:

Min Skattkammare sa...

Jag gillar också ljus!! Kanske för att man börjar bli skumögd med åren. ;o))
Grönt är en härlig färg, särskilt välkommen är den nu.
Skönt att sonen är på benen.
Kram på dig!
Kicki