onsdag 3 februari 2010

Akvarell

Jag är så sugen på att måla akvarell igen, gjorde det ett tag 2005 efter att jag gått en kurs på Fellingsbro folkhögskola. Sedan kom jag in på en hemsida Margaretas stenkatter och såg vilka fina akvareller hon målat. Då blev jag ännu mer sugen. Kanske jag borde gå en kurs igen, syrran har sagt det till mig vid ett par tillfällen och jag har då sagt kanske. Nej, jag borde nog titta efter en kurs, fast jag antar att det kanske redan startat för den här terminen. I såna fall får jag väl ta fram mina penslar och färger och försöka komma igång i alla fall.

Och snön bara vräker ner, då vore det ju perfekt att sitta här inne och måla. et är ju så kul bara man kommer igång :-).
Nej, nu ska jag försöka komma bort från denna apparat, det blir alldeles för mycket tid här, snart är jag väl fyrkantig, eller vad säger man??

Ha det bra i vinterrusket, vi ses!!


Min första akvarell jag målade...
(ser ni att det är en banan??)

Inga kommentarer: