onsdag 2 november 2016

Nu har jag jobbat som personlig assistent sedan den 18/10, inte lång tid alls, men håller redan på att tappa sugen. Tycker det är ett kul jobb men situationen är minst sagt rörig. Två stycken är sjukskrivna i vår grupp på fyra personer så det har blivit en del extrajobb redan. Igår fick jag till och med ta emot en kille som skulle komma på anställningsintervju. Jag skulle känna efter om jag trodde han skulle passa. Tyckte han verkade lite mysko så jag skrev till företaget och sa att jag kunde inte säga varken bu eller bä, men själv fick jag en konstig magkänsla. Helt otroligt att jag skulle få lägga på mig det ansvaret att göra det, verkligen oseriöst tycker jag, oproffessionellt. Jag kände mig jättedum för jag kunde ju inte svara på en del saker, även tjejen som skulle jobba natt kom dit nästan samtidigt och hon är inte heller van vid stället så vi stod båda lite frågande över en del saker.
Kollar efter andra jobb under tiden jag jobbar där, men som det känns nu blir jag nog inte långvarig. Synd tycker jag, men med två utbrända personer i gruppen så känns det inte okej.
Jag vill ju jobba som hästcoach, men det är svårt att veta hur underlaget ser ut, man får nog resa då en del skulle jag tro :-). Men det skulle inte göra mig något, kan ju bara vara trevligt :-).

Inga kommentarer: