fredag 4 november 2016

Idag har jag funderat och funderat, tänkt för och nackdelar till att köpa Vilja, men mest av allt har jag tänkt på henne hur hon överlevde och var stark när hon var föl, hon ville verkligen leva, hon hade en stark vilja, därav namnet Vilja har jag fått berättat för mig. Hon höll alltså på att inte överleva sin födsel. Så nu kände jag att den hästen ska inte bara få leva i sju år, hon ska få överlev detta också, ingen slakt för henne på tisdag, hon ska få bli en förtidspensionerad häst och bo hos mig. När jag väl hade bestämt mig så kändes det jättebra :-), lilla pluttan.
Så i morgon ska jag betala henne, det kommer bli jättebra, egentligen hade vi inte tänkt skaffa häst förrän i vår/sommar, men vad gör man.....
Min man och jag funderar ju på att ta B-tränarlicens så vi kan köpa oss en kallblodig travare, en ettåring helst som vi kan forma som vi vill, har pratat med en travtränare, och han var villig att ställa upp och hjälpa oss lite, inkörning tänkte jag göra själv, så de blir i såna fall en utmaning :-). Jag vill inte fråga Viljas nuvarande ägare, hon har så mycket ändå att göra, vet att hon skulle ställa upp, men jag vill inte belasta henne med det också. Jag tror vi kan klara oss rätt bra själva också.

Inga kommentarer: