onsdag 9 november 2016

Igår när jag kom hem efter mitt nattpass på jobbet masserade jag min hund Roxy, hon bara låg och njöt, mina händer gick dit jag kände att hon behövde massage och hon visade verkligen att det var skönt. Jag tror att min intiution och massagekunnande är bra, kanske jag skulle prova på fler hundar :-).
Jag var även hemma hos min mamma igår och fikade, även min morbror var där. Medan vi satt där ringde min tremänning till mamma och berättade att min mammas kusin gått bort, hon var gammal, 94 år tror jag hon var. Kvinnorna i min släkt har alla hittills blivit väldigt gamla, hoppas det håller i sig :-). Det blev en lite ledsam stämning ett tag, men eftersom hon var i en sådan hög ålder så känns det lite lättare, dessutom hade inte jag så mycketbkontakt med henne, det var mer när jag var liten, då var jag hos henne då och då.

Sen åkte jag direkt till min nya häst, tandläkaren skulle komma dit till stallet och hon skulle behandlas. Hon har tänderna 3 på underkäken som sitter lite snett vilket gör att det samlas matrester där och det blir små fickor, men de hade lagt sig lite mer tillrätta sen sist, och det var ju bra :-). Jag visste inte att hon hade de problemen. Jag sa till tandläkaren att jag ska ta och göra en veterinärbesiktning också, för att se att hon mår bra. Då sa han att de kommer att fråga vad för tandläkare som har slipat ner tänderna så hårt. Tandläkaren menade på att veterinärerna säger att hästar har samma känsla i tänderna som vi människor, och det borde väl vara så tycker jag också. Det blev jag lite fundersam på, hur mycket slipar han då ner???? Det måste jag kolla upp, vill ju inte hästarna ska få ont i tänderna på grund av en tandläkare som slipar ner för mycket????

Sedan var jag och min dotter till stan och hämtade mer nytt golv till deras hus de har köpt, när vi åkte hem började det snöa rejält, viljet det gör rejält nu också. När vi kom tillbaka kom min man dit till huset och spacklade golvet. Det blev en lång dag igår, och nu ligger jag hemma sjuk, huvudvärk, feberkänsla och ont i kroppen, orkar ibgenting. Skulle jobbat idag, men det går bara inte, var dunderförkyld också när jag vaknade,nmen det har släppt lite, men det andra kvarstår så jag lugger nerbäddad.

Inga kommentarer: