torsdag 24 november 2016

Jag funderar på hur jag ska få till det med min häst som jag har köpt. Jag kommer eventuellt ha henne kvar där hon är nu över vintern, men sedan behöver jag hitta en till häst eller få någon som vill hyra en stallplats hos oss och samtidigt vara sällskap till min häst. Det är inte lätt, känner att jag bara orkar engagera mig i en häst just nu, jag har inte tillräckligt med ork att engagera mig känslomässigt i två stycken. Det tar jättemycket energi och ge kärlek och motion till hästar, speciellt för mig som är högsensitiv och starkt empatisk.

Jag är nu inne i en period med mycket värk i kroppen, en del orsakad just nu av för mycket överbelastning. Jag behöver röra på mig lite mer, vara mer fysiskt aktiv och jobba med kroppen. Om två veckor ska jag börja träna min häst Vilja, köra lite markträning, kanske börja med Natural horsemanship. Det kommer bli kul, detta vet jag av erfarenhet släpper lite på mina muskulära spänningar i kroppen och som i sin tur tar bort en massa värk. Att umgås med hästar är så bra både för kropp och själ.
Just nu har jag lite annat att göra, nytt jobb och två döttrar som rustar hus och lägenhet och där vi har hjälpt till.

Inga kommentarer: