onsdag 25 april 2012

Väntar och väntar...

Lilla Silvia ligger fortfarande och ruvar, och jag har insett genom lysning av de tre ägg som hon ligger på att bara ett är befruktat. Skulle ha kollat det lite tidigare naturligtvis, men jag tänkte inte på det, hon har ju varit så duktig med ruvningen. Men men, får väl hoppas att det blir något av detta, i helgen har hon legat i 21 dagar. Vi får verkligen hoppas att det inte blir en tupp i alla fall, vi har ju redan två :-), en höna till vore kul.

Min man håller nu på med att bygga ett växthus, men det blir inget fristående. Han bygger det på gaveln av gäststugan, det ska bli både isolerat underifrån och vatten där inne. Meningen är att det ska bli så pass stort så man kan sitta där inne och lukta på tomaterna :-). Grunden är klar, byggt av smalare slipers, resten vet jag inte så mycket om, förutom att golvet kommer att vara gjort av lådor att plantera i och resten tegelstenar. Och GLAS till väggar naturligtvis. Det blir nog fint :-)!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsanhejsan,
så härligt att kunna dofta på tomaterna i ett växthus. Och även fast det inte är du som bygger skulle du väl kunna visa upp det på Byggla? Du får en present om du tycker det låter kul. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om det :)
Ha en fin torsdag!
/Vendela på Byggla

Freja Rico sa...

Hejsan!

Det låter ju kul, det ska vi göra!

Ann-sofie