tisdag 10 april 2012

Stressar upp i onödan för ingenting..

Jag var inne på Facebook idag för att kolla på sidan "Köp&Sälj i Frövi". Där kan man lägga in saker som man vill sälja, och mycket finns det att köpa om man vill, och oftast väldigt billigt.
Jag hade lagt bud på ett skåp som jag ska göra till nyckelskåp, och det skulle verkligen passa med mått och allt. Så när den tjej som sålde den skrev att jag hade fått den fungerade inte bredbandet som det ska, kommentaren fastnade inte, allting gick jättetrögt. Jag blev galen på datorn, upp med datorn i luften, för jag gissade att det även kunde vara dålig täckning..
Jag kunde skriva några ord sen gick det inte. Jag höll nog på i en halvtimme innan jag fick fram att jag skulle komma och hämta den i morgon. Usch, säger jag, vad man kan bli galen på datorer, inte bra. Och tid tar det att hålla på, jag skulle ha kunna gjort något annat trevligare, och dessutom slippa bli på dåligt humör..:-)).

Nej nu ska jag ta min riktiga bok och läsaen stund i lugn och ro!!

Trevlig kväll!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja, det är knäppt egentligen, hur mycket tid, OCH känslor, datorn tillåts ta varje dag. Maken brukar reta mig för att jag blivit så fb-frälst efter att ha vägrat det i så många år men så är det, man fastnar och glömmer lätt hur lång tid det tar. Och det är ju faktiskt livet som går, man borde kanske göra något bättre?
Kram

Min Skattkammare sa...

Tänk om datorn inte fanns, då skulle många sura miner aldrig blivit till. ;o)
Man kan bli skvatt galen när det krånglar, fast egentligen är det ju små problem....som gärna blir STORA! Vi har nog tappat bort tålamodet lite i denna snabba tidsålder.
Fick du det du ville ha?
Ha det gott!
Kram Kicki