tisdag 24 november 2009

Stolliga hundar

På mina morgonpromenader med Roxy och Bizzy möter vi ofta samma hundar, och det blir ett fasligt liv. Roxy börjar skälla långt innan de möts och Bizzy hänger naturligtvist på. Men igår när vi mötte en schäferhane med sin förare som jag känner så frågade jag om vi kunde vända och gå med dom istället. Det blev lite skällande några sekunder, men sen blev det tyst och dom gick så fint bredvid varandra. Efter ett tag fick de även nosa på varann och till slut så lekte dom. Det är tråkigt att det måste skällas så när det egentligen går så bra. Likadant var det idag, men då var det en annan hund som vi mötte och som vi möter ofta. Gjorde likadant där, vände och gick med och det blev tyst. När vi sedan möttes igen så höll jag för ögonen på Roxy och det var lugnt, till och med Bizzy som jag inte höll för ögonen förblev tyst, hon verkade mest förvånad över Roxys tystnad :-). Någon som har några ideér vad jag ska göra? Jag har försökt få Roxy på andra tankar, satt henne åt andra hållet så hon inte ska blindstirra på den andra hunden som kommer, men hon blir helt paralyserad på vad hon redan sett. Hon är en riktig spanare, är på vakt hela tiden när vi är ute och går. Tacksam för ideér..

Inga kommentarer: