tisdag 3 november 2009

Arbetsförmedlingen

Jaha, då har jag varit på arbetsförmedlingen nu och registrerat in mig igen. Idag fick jag prata med en tjej som är från Frövi och som har börjat arbeta där. Jag berättade att jag ska satsa på att starta eget, då sköt hon fram en lapp till mig som låg på hennes skrivbord. Det ska vara möte på torsdag för de som ska starta eget, man får information bla om vilket bolag man ska registrera. Jag har ju gjort det tidigare, men hon berättade att det var lättare idag än vad det har varit på bra länge att få startaegetbidrag. Det lät ju kanon, så dit måste jag gå på torsdag.

Nu ska jag ta en promenad med hundarna runt Lia, konstigt förresten att man säger runt Lia, det är många som säger så. Man går ju inte runt Lia, man går ju bara igenom det, man går ju runt den lilla viken som mynnar till ån vid Korsnäs. Jaja, i alla fall, ut och gå ska jag i det vackra vädret, man måste ju passa på. Dessutom kan det vara skönt för rörmockaren att veta att hundarna inte är här omkring, han är fruktansvärt hundrädd. I morse när han kom hörde jag någon som stod och ropade hallå nere i källaren. Jag gick ner och frågade vad han ville, då sa han att han ville vara säker på att det verkligen inte kan komma ner någon hund dit. Fy vad jobbigt att vara så rädd, speciellt när man är rörmockare, det måste ju nästan finnas hundar på vartannat ställe han är på.

Förresten, namnet rörmockare, vilket konstigt namn egentligen. En del stavar rörmockare, andra rörmokare. Var tvungen att googla, det heter tydligen rörmokare, mokare betyder att man arbetar med något tungt och smutsigt, så som när man mockar hästskit bland annat. Så alltså borde det heta moka skit.

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Det vet jag vem det är! ;o)
Vad roligt med positiva besked.
Spännande att se vad du tänker göra!
Intressant betraktelse med ordet moka, jag var tvungen att känna efter hur jag uttalar......rörmokare, säger jag, som det stavas, med långt ooooo....
Lycka till nu! :o)
Kramis

Freja Rico sa...

Tack Kicki! Jag ska nog satsa på avslappnande behandling, jag skriver nog ifall det inte blir som jag har tänkt mig, tex massage och hot-stone massage. I såna fall ska jag mest satsa på att försöka åka runt till företag och ge massage.