fredag 6 november 2009

Informationskväll

Igår kväll var jag på en informationskväll för de som är intresserade av att starta eget. Det var vid utvecklingsenheten i Lindesberg, väldigt intressant. De hade tagit dit en väldigt duktig och driven föreläsare, Julia Rosqvist från Örebro. Hon jobbar som konsult och berättade i korta drag vad man bör tänka på när man startar eget. Hon tog sitt företag bla som exempel, hur hon gått tillväga. Hon fick en verkligen att lyssna och vilja mer. Hon kom med många bra tips. Så nu gäller det att tänka till, ska jag eller ska jag inte??
Julia tyckte jag skulle kombinera välbefinnandebehandlingar, skriva bok om panikångest och hålla föreläsningar. Hjälp, det tål att tänkas på, men bok skriver jag på redan :), får se vad det blir med den, mest ett tidsfördriv för att jag tycker det är så kul att skriva.

Idag när jag var ute med hundarna och gick den vanliga rundan "runt lia" :-) så såg jag en katt bli påkörd, det var inte kul att se ägaren (?) komma springande och sedan helt förstörd ta upp katten från gatan. Som tur var hade hon en kille med sig som tröstade, annars vet jag inte hur jag skulle gjord med två hundar i händerna. Tänkte sedan på det jag sett hela vägen hem, vet ju hur det känns eftersom vår katt blev påkörd för inte så längesedan.

Inga kommentarer: