söndag 15 november 2009

För gammal för utgång??

I fredags var jag, syrran och pappas sambo ute på middag i stan. Vi var först på Wobbler och åt god mat med tillhörande dryck. Jättetrevligt att sitta och bli serverad och bara ta det lugnt, småprata lite om ditt och datt.

Sedan satt vi en stund vid baren innan vi gick till Ritz, den nya nattklubben i Örebro. När vi kom in dit var det inte så mycket folk så det kändes en aning öde i den stora lokalen. Kändes också väldigt opersonligt, vita väggar med lampor som lyste blått, eller var det kanske ultraviolett?

Helt plötsligt när vi suttit och pratat en stund blev det smockat med folk, det bara strömmade in folk. Kvällen gick fort och det var snart dags att ta bussen hem till Frövi. Snöade gjorde det när vi kom ut, jättemysigt!
Den ökända 2-bussen till Frövi som brukar vara proppad med fulla personer var helt lugn, vi satt och pratade med några ungdomar hem som vi kände, trevligt det också.

När jag kom hem var klockan ca kvart i 3 och jag stöp i säng direkt.
På morgonen när jag vaknade var jag helt dö, kändes som att jag stått och skottat grus hela dagen före. Ont i kroppen, nacke och huvudvärk, och inte blev det mycket alkohol som man skulle kunna tro. Jag gick upp ur sängen men blev liggande i soffan till kl 1, kände då att jag måste göra nån nytta. Än idag söndag känns det i hela kroppen som jag skottat grus, har ont överallt. Är nog för gammal för att gå ut på krogen, eller felet kanske är att jag gör det för sällan..

Inga kommentarer: