onsdag 18 november 2009

Snart klar med massagekursen!

År 2000 gick jag en massagekurs och tänkte göra något med det, men andra saker kom i vägen då. Men nu har jag återigen tagit upp det intresset när jag blev arbetslös och anmälde mig till en kurs. Nu är det inte långt kvar till massagekursen är avklarad, 5 veckor, så i slutet på december får jag mitt diplom. Så nu tränar jag på de som behöver och har lust. Sedan får jag se vad det blir, har en tanke på att starta upp ett företag, ha min massagestuga här på gården men även försöka komma in på olika företag. Till företag kan jag komma med min massagebänk och massera på plats.

Jag ska även vidareutveckla mig till våren, tänkte gå en kurs i "hot stone-massage, en underbar behandling, helt otroligt skönt för dig som behöver koppla av, eller för dig som har ont i musklerna, en mjuk, värmande och behaglig massage.


Så här ser mitt massagerum ut här hemma, en liten gäststuga som är omgjord.


4 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Men du....vad fint och trevligt det ser ut!
Det där tror jag på!
Ja, tänk när solen och värmen kommer åter, då kan dörren stå öppen och fåglarna kvittrar under massagen. Kan det bli härligare!
Skotta grus, det får den yngre generationen göra. Jag är en riktig torris! ;o)
Tack för besöket!
Ha det gott!
Kram Kicki

den galna sa...

det förstår jag absolut, tycker man fått så mycket olika info från alla håll. barnen tog jag beslutet när jag hörde att barn utan bakgrunds sjukdom dött. då blev jag skraj men för egen del skippar jag den

Madde sa...

Va fint massagerum.Vad kul att du förverkligar din dröm.Du ska se....det här blir nog en kanongrej.Jag vet....man ska inte vara avundsjuk,det är så fult.Men jag är faktiskt lite avundsjuk på dig nu.Det här är faktiskt nåt som jag skulle kunna tänka mig....att massera kunder hemma på gården i lillstugan.Ett jättegrattis till att du snart är färdig med massagekursen och ett Lycka till med din nya framtid som massör<333
Kram Madde

Freja Rico sa...

Tack, det ska bli kul, och jag känner att det blir jättebra :-))!!