söndag 15 mars 2009

Övningskörning!!




Vilket väder idag, som gjort för övningskörning :-)). Tog en tur med min dotter som hoppas ha körkort i sommar till Fellingsbro med vår lilla röda bil, en golf som har sett sina bästa dagar. Golfen har tydligen ett rykte som säger att den har ett vanligt fel, nämligen oljetrycksgivaren som tjuter hejdlöst efter några mil, vilket vår bil är drabbad av. Man blir galen av ljudet, det som får det att sluta är att rusa motorn så slutar det. Men det är lite jobbigt, att rusa motorn mitt i ett villakvarter i Fellingsbro i detta fina väder då många är ute och går sin söndagspromenad, speciellt med en bil med skylten "ÖVNINGSKÖRNING" på :-)).
Men jag måste säga att själva övningskörningen gick utmärkt, skönt att se vad duktig hon är på att köra, fortsätter vi så här så har hon säkerligen körkortet i sin hand när hon fyller 18...

Mågen och dottern var här idag, fick hjälp med målningen av vår källare, inte mycket kvar nu. Han är så snäll som hjälper oss, det går lite snabbare när han sätter igång om man säger så, återkommer med bilder när allt är klart :-))...

1 kommentar:

Mia S sa...

Sov så gott när det är natti dax !
Jag ska kolla på spöktv halva natten.. gillar sånt.. har ju egna i mitt lilla hus på landet !
Kram på dig...