onsdag 11 mars 2009

Lars Winnerbäck

Sitter och lyssnar på min favoritlåt "Ingen soldat" med Lars Winnerbäck, otroligt fin låt, en text som verkligen berör. "Jag är ingen soldat, har inga vapen att ta till, inga korståg jag vill gå, ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still", låter som mitt lite rastlösa liv (har ju inte haft en fast anställning på flera år, bara vik), min kamp efter en bättre självkänsla. Ibland skulle man vilja läsa hans tankar när man ser han på TV, vad tänker han på när han skriver dessa låtar?? Kollade hans turnéplan 2009 och såg att han inte kommer till Örebro, synd!! Det verkar som han håller sig till festivaler och Norge i år. Får väl ta mig till Borlänge och "Love and peace-festivalen om jag ska få se och lyssna på honom live.

2009-06-25 Borlänge, Peace & Love (akustisk konsert)
2009-06-26 Borlänge, Peace & Love (konsert med rockband)
2009-06-27 Borlänge, Peace & Love (konsert med stora bandet)
2009-07-08 Hultsfred, Hultsfredsfestivalen (återförening med Snoddas)
2009-07-09 Hultsfred, Hultsfredsfestivalen (akustisk konsert)
2009-07-10 Hultsfred, Hultsfredsfestivalen (konsert med rockband)
2009-07-11 Hultsfred, Hultsfredsfestivalen (konsert med stora bandet)

http://www.winnerback.se/?sid=article&pid=read&id=7934















1 kommentar:

Mia S sa...

Halloj där !
Ha varit inne en sväng på panikångestsidan och vad fin den har blivit...och vad många som hittat dit !

Ha en bra lördag ...kram..