lördag 28 mars 2009

Bizzy till veterinären


Idag när vi kom hem var Bizzy skadad i tassen, på en av trampdynorna var det som ett snitt, hon hade skurit sig antagligen på någonting. Ringde till vår veterinär i Frövi och frågade om hon hade tid att titta på henne. Hon skulle egentligen stänga och var på väg till en föreläsning hon skulle hålla, men sa att vi kunde komma ner. Väl där tyckte hon att hon behövde sys, så hon gav Bizzy lugnande så hon såg ut som om hon var nedsövd. Sedan sydde hon 5 stygn, lindade om tassen och gav oss en tratt som hon skulle ha på sig när vi inte var med. Bizzy fick sedan en spruta att vakna av, sedan fick vi åka hem. Bizzy hoppade ut till bilen och såg så pigg ut, men när vi kom hem la hon sig i soffan, sen rörde hon sig inte ur fläcken på flera timmar. Tack så jättemycket Ann-sofie för att du tog dig tid fast du skulle iväg och hålla en föreläsning i Arboga i snöyran.

På natten vid 2-tiden skulle jag iväg och hämta H, då helt plötsligt var hon pigg och ville ut och kissa. När jag skulle åka satte jag på henne tratten och la henne på soffan, men när jag kom hem kom Bizzy och mötte mig utan tratt, konstigt :-))!! Hon fick vara utan, vägrade att ta på sig den igen, fick panik när jag provade, sprang och gömde sig i hörnet i vårt sovrum.

Inga kommentarer: