onsdag 18 mars 2009

Familjen förändras!!

Nu börjar det verkligen kännas att barnen håller på att försvinna, oftast är vi nu bara tre vid middagsbordet, flera dagar i veckan bara vi två. Sonen jobbar som montör i veckorna, och när han väl kommer hem ser man inte honom långa stunder. Sist när vi satt och åt middag såg jag honom helt plötsligt med andra ögon, han ser helt plötsligt så vuxen ut. Han är duktig, jobbar och står i!! Tittar också på minstingen i familjen, hon är inte heller så liten längre, blir ju myndig om två månader, det är inte klokt vad tiden går. Hon och jag är ju ute och övningskör nu för tiden, och jag förstår inte varför hon inte tycker att det går bra, hon är superduktig. Dessutom kämpar hon på med skolan trots att hon är så skoltrött. Sedan min äldsta, som snart ska bli mamma, vart har tiden tagit vägen?? Man blir alldeles paff ibland när man träffar henne, hon känns mer vuxen och ansvarstagande än vad jag var vid 35. Ja, man blir stolt när man tittar på barnen,,,,

1 kommentar:

etthemivitt sa...

Tack mamma! Man blir alltid lika glad av att läsa fina ord från dig. Älskar dig!