onsdag 1 juni 2016

Tulle har haft fång nu sedan början på maj, såg det tydligt morgonen den 5:e, han kunde knappt gå. Så det blev boxvila i tio dagar, smärtstillande och antiflammatorisk medicin i 14 dagar. Stackarn, det är inte kul alls, har funderat t.om om det är ett värdigt liv att kanske aldrig mer få äta gräs, i alla fall inte i år sa veterinären.
Nu går han sedan några dagar i skogshage. Vi hade en mindre tidigare, men jag har nu utökat den dubbelt så stor. Jag har slitit med sly och trådar så jag är helt slut i kroppen.
Men jag ska vila nu så jag kommer igen, värst ont har jag i armarna.

Idag var jag ett par timmar med mitt barnbarn i skolan, det var kul. De höll på att avsluta och städa inför sommarlovet. Jag kommer ihåg känslan, vad skönt att slippa skolan hela sommaren. Jag iakttog barnen på rasten, det fungerar likadant som i de flesta klasser, där är clownen, den rastlösa, den blyga och många fler, så kul att iakkta :-).
En pojke tog kontakt, han satte sig bredvid mig och pärlade, kom fram och ville ha hjälp att öppna glassen de fick på samlungen och kom och ställde sig bredvid mig när de skulle gå hem. Undrar vad han tänkte???

Inga kommentarer: