fredag 10 juni 2016

Hur ska det sluta???

Klumpig är jag, så klumpig för att jag ofta har så bråttom när jag ska göra något. Häromdagen var jag i skogshagen när min hund bara skällde och skällde på något i vår trädgård, antagligen på någon som gick förbi. Jag fick till slut nog och fick bråttom nerför backen där det finns en massa små smala stubbar efter sly. Plötsligt for jag i backen med händerna fulla med saker så jag hade svårt att ta emot mig, det gick men inte lika bra om händerna varit tomma :-). Som sagt, jag for omkull och naturligtvis stod ett träd där som jag slog i höften i, gjorde så jäkla ont....
Det gick bra som tur var, men man blir både rädd och full i skratt efteråt :-).
Någon dag efter skulle jag gå över trådar till hagen, och av någon konstig anledning fastnade jag med foten och föll framstupa rakt ner i backen med foten fortfarande fast i tråden. När jag sedan kom loss tittade jag på foten och får se hur ådrorna frampå fotleden bara växer och blir tjocka som mitt lillfinger, ser jättekonstigt och otäckt ut. När jag ska gå in så känner jag hur jag håller på att svimma, har aldrig gjort det men jag antar att det var en sån känsla :-).
Jag ramlar och har mig pga att jag har bråttom, så nu tar jag det lugnt, det känns som jag går i slowmotion men antagligen är det i en mer normal takt nu :-).

Jag har blåmärken på konstiga ställen, min pappa frågade mig häromdagen på skoj om min man slår mig, jag har ett stort blåsvart blåmärke på armen. Det kom till på travskolan vi går på, slog armen i en järnhylla som satt fast utanför en box, bråttom som vanligt gick jag rakt på den, det blev tvärnit, gjorde så jäkla ont ....inte snyggt när man ska ha ärmlös klänning på sig :-)



Inga kommentarer: