onsdag 8 juni 2016

Idag var en skön och på ett sätt intensiv dag. Jag tog bilen efter diverse morgonsysslor till staden Örebro,  var inbjuden på fika på Almby skola, där hade mitt barnbarn skolavslutning för första gången. Vägen dit gick genom stan, och mitt i vid ett rödljus var det som jag kände en massa hundars rädslor,  jag fick en så stark känsla, hur många hundar var just nu rädda där dom bor?  Hur många hundar lider och blir misshandlade eller helt enkelt bara stryker omkring sina ägare av rädsla av olika anledningar.  Varför tänker jag så, plågar jag mig själv av jobbiga tankar, eller va sjutton???
Jättejobbigt är det när dessa tankar kommer,  mår så dåligt då av att veta att det faktiskt är så, många djur blir misshandlade och plågade av oss människor, jag får nästan panik, blir så ledsen. Vad kan man göra för att förhindra misshandel av djur, höga skatter kanske? Kan vi ha bilskatt så kan vi ha djurskatt!!!!

Framme vid skolavslutningen, där fikade vi i klassrummet,  min dotter hade med sig princessbakelser,  jättegott. Träffade min kusin som har sitt barn där, har inte träffat henne på evigheter så det var kul 😃.

Sedan var jag på massage,  75 minuters helkroppsmassage, så himla skönt,  somnade flera gånger. Fick massagen av två av mina barn på mors dag,  tack 😃,  det behövde jag verkligen.....

Inga kommentarer: