söndag 26 april 2009

Trädgårdsarbete

Hej vad det går, här händer det saker i vår trädgård. Vår trädgård ser ut som en kennel, staket överallt, men det är bra. Vi har gjort så hundarna inte ska kunna springa överallt i trädgården, nu kommer dom att få vara på baksidan och på sidan av huset + att dom kan komma ner till deras stora hundgård. Blir jättebra, sedan får dom ju vara med oss där fram när vi är med, men jag vill liksom att våra rabatter och gräsmatta ska slippa bli nertrampade :-). Dom verkar lite undrande när det helt plötsligt är ett staket på muren där dom brukar springa upp och ner :-)).

Igår satte jag frön, ett väldans pilljobb, en del frön är ju så små, mindre än sockerkorn. Tänkte jag skulle slippa köpa plantor i år och istället driva upp dom själva, får se hur det går, jag och blommor, hm!! Det är noga det där, det får ju inte bli torrt i början, man får springa där och spraya vatten stup i kvarten. Fixade även till i växthuset, var helt igenvuxet, brännässlor överallt. Han som bodde här tidigare har byggt det själv med sådant där plast man har på altantak, ljuset kommer inte in, men varmt blir det, hoppas det räcker. Det fattades en sida med plast så jag satte dit täckplast där istället, funderar på att sätta det överallt så solen kommer in.

Tränar hundarna varje dag, kul att se framstegen. Man får ta lite i taget varje dag, minst 10 minuter. Man märker att hundarna gillar att man aktiverar dom, har varit lite dåligt med det nu på vintern, dessutom får dom ju godis :-).
Dom kommer att bli så duktiga, kommer nu direkt när jag ropar på dom, kan ju finnas godis..

2 kommentarer:

Mia S sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg !! ..hoppas det blir fina blommor som tittar fram av sen yttepyttefröarna (du får fota sen )Ha det gott :) Kram..

Mia S sa...

sen av yttepytte... blev i fel ordning..hmm.. haha :-D