onsdag 1 april 2009

Att falla tillbaka i "värdelös"-känslan vägrar jag!!

Jag försöker så gott jag kan att komma in i det sociala jobblivet med ett långvik på heltid men lyckas just nu inget bra. Har drabbats av någonting i ryggen igen, skulle bara ta av Bizzy kopplet eller vad jag höll på med när det plötsligt hände något med ryggen. Det liksom kändes som det värkte till och svullnade till i ländryggen samtidigt som det blev alldeles varmt längst ner runt kotorna i ländryggen, runt höfter, ljumskar och ner i benen. Sedan fruktansvärd värk samtidigt som hela bäckenpartiet liksom sköts framåt och all muskulatur krampade. Blev sängliggande resten av kvällen och somnade inte förrän efter kl 3.

På morgonen var det bara att ringa till jobbet och förklara situationen, kändes en aning pinsamt, är ju liksom långtidsvikarie för en som är sjukskriven för diskbråck, men vad gör man. Ringde till vårdcentralen och fick en tid på förmiddan. Kom ner, undersöktes och läkaren sa att det i alla fall inte verkade vara diskbråck, fick ingen diagnos direkt utan bara 2 sorters tabletter, muskelavslappnande och för värk. Kunde sjukskriva mig själv en vecka, om det inte var bra skulle jag återkomma. Jaha, det var det. När jag kom ut i kapprummet möter jag henne som jag är vikarie för och hon såg frågande ut så jag förklarade vad jag var där för, nästan komiskt :-)).

1 kommentar:

Mia S sa...

Men usch vad jobbigt. Ryggont är inte att leka med.. har erfarenhet så att säga :)
Krya på dig ...kram !