måndag 13 april 2009

Påskafton!

På påskafton var vi hemma hos min kusin och hennes familj där det var lerduveskytte. Spännande tävling. Konstigt det där, de som var mest rutinerade sköt ner mindre lerduvor än de som knappt hållit i en bössa :-)). Min kusins dotter Regina vann damklassen och kom 2:a totalt, inte illa för en som knappt hållit i en hagelbössa. Kanske ska låta det vara osagt, men jag tror det var min kusin Kenneth som vann herrklassen. Vi var många ute på åkern, ca 15 personer. Det var fint väder och det bjöds på kokt korv m. bröd och kaffe. Det blir nog en tradition av detta.
På kvällen bjöd jag och min man hem deltagarna på påskmiddag, kul! Mina döttrar var här och Robban, min dotters sambo. Det var bara sonen som inte var hemma, han var uppe i Sälen och hade det skönt.
Vi sjöng, drack och åt, väldigt trevligt tycker jag, kanske blir en tradition av det också.

Inga kommentarer: