måndag 6 april 2009

Min man kvar på Irland en natt till ofrivilligt

Pratade med min man idag vid 17-tiden, då han sa att han stod i en lång kö vid incheckningen på Irland och skulle snart kliva på planet. Efter en stund ringer han igen och säger att dom har missat planet. Man ska ju checka in minst 1 timme innan planet går och dom var där och checkade in 1 timme och 45 minuter innan, men av någon anledning gick allt så sakta så de fick inte åka med planet. När han ringde till mig sa han att planet stod still på plattan, men att dom inte fick kliva på planet. Han var rätt arg, trötta var dom också efter att ha spelat golf samma dag i blåst, regn tror jag också de hade haft.
Pratade med honom senare, då satt dom på ett hotell någonstans på obygden och åt hamburgare. Jag tror inte dom mådde så dåligt egentligen :-)), en kväll till att dricka Irländsk whisky och öl.

Ska bli kul att få höra vad dom får för ersättning för detta, betald logi på hotell och en dag förlorad arbetsinkomst borde dom i alla fall få.

Inga kommentarer: