onsdag 28 december 2011

Roxy har fått en annan päls

Jag var för någon vecka sedan ute som vanligt och gick med vår blandras (jämte/laika) Roxy och fick se att hon såg så konstig ut på bakbenen, det var något som fattades. Sen efter ett tag kom jag på vad det var, hon har inte det långa beiga pälsen runt stjärt och bakben, och inte runt magen heller. Dessutom har pälsen blivit alldeles mjuk och mörk, den känns som en stövares päls helt plötsligt, len och blank, annars brukar den vara lite "hårdare". Undrar vad det beror på, kan det vara det milda vädret, eller saknar hon sin kompis kanske?? Hon äter som förut, samma foder så det borde inte vara något sådant fel.
Roxy ovan 2011, nedan 2010

3 kommentarer:

Malin sa...

Tror verkligen vädret påverkar hundarna, även deras pälsar. Våra fäller mer tycker jag, hopplöst....
Kram

Freja Rico sa...

Jo, det är väl så..:)

Min Skattkammare sa...

Det där var ingen lätt fråga. Går det inte att googla om det?
Ja, fy sjutton för elden i skorstenen!! Men jag har extrem paranoia vad gäller eldning så stackars sotarmurre får stå ut med korsförhör från mig vad gäller säkra eldningsråd Att syret ska strypas har jag alltså lärt mig under dessa förhör. ;o)))
Önskar dig ett riktigt gott 2012!
Nytt år....nya möjligheter!
Stor kram på dig fina tjejen!
Kicki