lördag 3 december 2011

HÄR OCH NU

Jag har gått kurser i Reikihealing 1 och 2, astrologikurs och lärt mig Positiv utveckling hos Inga-Lena Ekström. Och hos henne har jag träffat ett medium, Inger. Det var alltid så mysigt att komma till hennes lokal som hon hade hemma på tomten. Det var under hennes Positiva utvecklingskurs jag lärde mig detta med att "Tänka här och nu", att det är i nuet man ska leva, man kan inte göra nåt åt det som varit och man vet inte vad som kommer att hända längre fram. Man kunde verkligen slappna av i den kursen, man kunde säga hur man kände utan att känna sig konstig eller så, man visste även att det stannade inom gruppen.
Jag fick höra för ca 1 vecka sedan att hon hade gått bort efter en lång tids sjukdom, och i fredags fick jag även se hennes dödsannons i tidningen. Detta hade hennes familj tagit fram, en sak som Inga-Lena skrivit och som hon ville få ut till omvärlden, den stod med i annonsen.
HÄR OCH NU
Här och nu är vad som räknas.
Det som har varit är som det är.
Det som ska komma vet vi inget om.
Därför är det viktigt att du lär dig
att koppla bort allt utom just ordet NU.
Vänta inte till semestern.
Vänta inte till helgen.
Livet går inte ut på att vänta.
Det går ut på att lära sig
att det som händer just nu
är det som räknas.
Le åt någon. Sänd en vacker tanke.
Ring till någon som behöver det.
Prata med dina grannar.
Visa dina känslor, Var dig själv.
När du till slut har lärt dig det
kan du koppla av och du ska se
att livet har så mycket mer att bjuda dig då.
Lycka och Glädje är NU!
(Inga-Lena Ekström)

Inga kommentarer: