tisdag 15 november 2011

Nu är man mitt i livet..

Satt med ett par unga tjejer idag som är 19 år och åt lunch, de pratade naturligtvist om vad som händer i deras unga liv, det var om killar och studier bland annat. Den ena berättade om sin kille, hur deras liv tillsammans är och vilka problem som kan uppstå. Det som var rätt kul var att hon pratade om deras förhållande som om de varit gifta i fem år istället för "ihop" i 5 år, och hon är 19..:-). Jag vet, jag pratade säkert likadant, men i och för sig så hade jag ju inte varit ihop med en kille i 5 år när jag var 19 :-). Samtidigt undrar man om dom kommer hålla ihop resten av sitt liv, hoppas det, det vore kul.

Jag vet faktiskt en tjej som blev ihop med sin man när hon var 12 år, idag är hon 50+ och de är fortfarande gifta, helt otroligt tycker jag.Själv satt jag och tänkte på hur "gammal" jag är, 46 år, och livet bara rusar iväg. Man får nästan lite panik när man tänker på att jag faktiskt fyller 50 år om 4 år, jisses! Snart 50 år och man går runt som en annan 20-åring, i jeans, t-shirt och munkjacka (hade nämligen på mig det idag när jag jobbade). Det är kanske dags att byta stil mormor som man är..:-).

Inga kommentarer: