fredag 12 april 2013

I går kom syrran....

I går kväll kom syrran hem till mig och hade med sig hela 3 Icapapperskassar med dvd-filmer, jättekul för mig som börjar bli trött på tv-filmerna på Viasat :-). Inte nog med det, hon började städa också. Hon dammsög, dammade och torkade golven, det var så snällt av henne :-). Så nu är det fredagsfint här hemma :-). Så idag ska jag kolla vad det är för filmer i dessa kassar, spännande.

Ibland när jag tex har somnat och vaknar så känns allt så overkligt, när jag tittar på mitt gipsade ben funderar jag på hur jag kunnat hamna i detta, det känns som en film. Men det är bara att finna sig i situationen och göra det bästa av det :-). Jag har i alla fall tid att "Leva här och nu" även om det känns svårt för en med kontrollbehov, tänk bara detta att inte kunna fixa hos hönsen nu när det är dags för kycklingar. Nu blir det min man som får dona och greja med det, och ni förstår väl att han inte har samma känsla som jag har för det även om han vill väl :-). Och att jag inte kan ut och leta efter min katt Lisa som är försvunnen, och bara detta att inte kunna gå och plocka och hålla någorlunda snyggt här hemma är skitjobbigt rent ut sagt. Går jag omkring en liten stund med kryckorna nu gör det så ont, och jag vet nog vad det beror på, svullnaden har nog gått ner och gipset hasar ner mot knölen där frakturen sitter. Ett gips är rätt tungt! Att vara gipsad ett tag kan nog vara bra för mig, jag måste lära mig att släppa på kontrollen :-).

Inga kommentarer: