torsdag 11 april 2013

Bäst att ligga still...

I natt vaknade av att jag nästan fick panik, gipset satt så hårt runt benet. Jag tror att det beror på att jag var uppe och hoppade för mycket på krycker i går kväll. Jag hoppade först runt i köket och grejade smörgås och oboy till mig så min man bara behövde ställa in det till mig sen. Sedan fick jag för mig att jag skulle ut och leta efter min katt. Jag fick då hoppa ner till bilen och sedan åkte vi runt så vi kom på andra sidan järnvägen där en granne sagt på FB att de sett en katt på deras altan. Stod där och ropade, men ingen katt. Sedan åkte vi hem igen, och jag fick sedan hoppa på kryckorna från bilen och in igen. Det var nog inte så bra kan jag tänka :-(. Så nu ligger jag med foten i högläge igen, kommer att göra det hela dagen.

Tittar på "Åsa-Nisse och den stora kalabaliken på tv" där denna härliga låt är med, "Åke Tråk", med Mona Wessman:

 
Även "Sagan om lilla Sofia" var med, den framförs av Hepstars med Svenne Hedlund och Benny Andersson bla :-)

Inga kommentarer: