onsdag 10 april 2013

Ajajaj..

Vaknade inatt av att jag fick ett sånt där ryck i benen som man kan få precis innan man somnar. Jag sparkade till med båda benen och det gjorde så jäkla ont i benet jag brutit, kände som det lilla som eventuellt läkt gick upp igen. Värken efteråt var extrem :-(. Så det blev att ta värktabletter mitt i natten.

Idag var jag med min man ut till hönsen och kollade lite. Två av hönorna ligger och ruvar, och det ska bli kycklingar nu på fredag om det stämmer med det jag kryssat i kalendern. Typiskt att jag inte kan ha samma koll på vad som sker nu när det är som det är. Min man ska göra rent i morgon så dom får rent och fint i alla fall, nytt spån på golvet och en låda kanske som kycklingarna och hönan kan vara i på golvet. Ska bli spännande i alla fall.

Ett orosmoln just nu är min katt Lisa som varit borta sedan igår kväll, hon är alltid inne på nätterna och håller sig alltid runt huset. Det är ju friartider så jag hoppas på att det är det som lockar och att hon kommer hem snart. Ångrar att jag inte sterilicierat henna, och p-piller glömde jag att beställa nya innan det var slut på dom, så nu blir det väl kattungar :-).

Har tagit fram mitt elastiska träningsband så jag kan träna medan jag är "handikappad", lika bra att hålla igång så jag inte blir alldeles förslappad, blir jobbigare sen att komma igen om man bara ligger helt stilla.

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer: