onsdag 24 april 2013

Hur ska jag stå ut i tre veckor till?

Nu börjar detta bli fruktansvärt tråkigt, vet inte vad jag ska göra på dagarna längre.
Min man han kom med förslaget idag att om han fixar nytt batteri till moppen så kunde jag åka med den. Just nu kan jag ju inte ta mig någonstans själv, och vi bor ju på landet så jag ser inte så mycket folk heller. Men åka moppe med gips, jag tror inte det är så smart :-), tänk om jag vickar med den åt höger då kan jag ju inte ta emot mig för det är höger fotled som är bruten. Men det vore skönt, kanske skulle prova? Nej, jag törs inte :-).

Jag har börjat träna i alla fall, gör sit ups, tränar höger lår och gör armhävningar. Jag har hantlar så jag tänkte börja träna överkroppen lite (tränar ju faktiskt redan rätt mycket när jag går med kryckorna).Jjag känner ju att min rygg börjar ta stryk av allt detta, är ju van med långa promenader, och så hade jag ju börjat träna på Frövi gym. Så lite kondition och muskler har jag nog kvar förhoppningsvis. Min rygg behöver träning året runt för att jag ska slippa ha ont. Träning gör ju en glad också, det ska man inte glömma :-)!!

Fick höra att de har öppnat försäljningen av Noraglass redan, blev så sugen när jag hörde det. Hasselnötsglassen är sååå god, köper alltid den största struten med hasselnöt. Ska fråga min man om vi inte ska ta en tur dit någon dag, det kan ju göra en på lite bättre humör så man klarar sig ett tag :-).


Inga kommentarer: