fredag 26 april 2013

Biltur igår..

Igår fick jag för mig att prova köra lite bil på våran väg, bara testa lite på kul, trodde inte det skulle gå med en bruten fotled. Men det gick fantastiskt så jag fortsatte ner till min syster som bor nere i samhället. Vilken frihetskänsla, kändes som första gången jag fick körkort, lite pirrigt och lite skrämmande. Men snart kändes det helt tryggt och som det var igår. Jag fick gasa med tårna så det tog ett tag att få upp farten :-), tur man har en automat!

Det var ju så skönt igår så jag rensade i en rabatt där jag kunde sitta ner, dessutom fick jag sån energi av solen att jag gjorde rent våra möbler på vår inglasade veranda, hämtade dammsugaren och satt och dammsög där inne också, det gick jättebra! Sedan tog jag min bok, hämtade en chipspåse och satte mig där sen i värmen och läste, så skönt, och vad det kvittrade bland fåglarna. Då är det skönt att bo på landet :-)!

Inga kommentarer: