tisdag 22 maj 2012

Kycklingarna växer fort...

Kycklingarna växer, de äter ägg och undulatfrön. Det som är så roligt redan efter 3 dygn är att de krafsar med fötterna som hönsen gör när de pickar efter mat redan :-). Jag har tagit med dem in till hönsen och tupparna, men de bara glor på de små, de verkar inte bry sig så mycket.

Vi har blivit klara med vårt växthus, röda rummet. Vi har där inne satt ett persikoträd, planterat tomater, gurka, melon och paprika. Jag köpte även lite kryddor, mest för luktens skull :-).




2 kommentarer:

Madde sa...

Vad fint det blev....
Så gulliga kycklingarna är.
Mina ska kläckas i slutet av den här veckan.Jag springer ut och kollar hela tiden....väntar så på de små fjunisarna.

Kraam Madde Q

Freja Rico sa...

Hej Madde!

Visst är det spännande Madde, nu har jag några ägg till under en höna, får se hur det går..:-)

Jag har försökt komma in på din blogg flera gånger, men jag måste ha ett lösenord står det..

Kram
Ann-sofie