tisdag 8 maj 2012

Löpning, men inte med måtta :-)

Igår var jag inne till Örebro på Stadium Outlet och köpte mig ett par löparskor. Jag hade faktiskt bestämt mig för att bara promenera hädanefter, men när våren kommer så kommer lusten till en skön löprunda. Man får en så otrolig skön känsla efter varje runda, endorfinerna bara frodas känns det som.
Tog bilen till elljusspåret och tänkte ta två varv, ett varv är 2,3 km, men det blev 4 varv till slut. Jag kan inte ta det lugnt, jag kör på tills jag vinglar till bilen sen. Det konstiga är att jag känner mig inte speciellt trött under löpningen, känns som jag kan springa hur långt som helst. Det som känns är i höfter, ländrygg och nacke, det är väl mina diskbråck kanske?. Men jag tror att om jag joggar så kommer det att ge med sig till slut. Det som är konstigt är att jag har ingen speciell träningsvärk idag, jag brukar knappt kunna gå efter en sådan första runda. Det kanske berodde på att jag drack mjölk i går kväll, en gamal jobbarkompis skrev nämligen på FB att mjölk är bra mot träningsvärk.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig mamma, det bådar gott inför vårruset :)

Kram Madde

Malin sa...

Men skojar du människa, sprang du en mil bara så där?? Jag skulle inte orkat ett varv....
Kram

Freja Rico sa...

Nej Malin, 8,5 km :-). Det skulle du nog, om viljan finns där :-).

Freja Rico sa...

Madde, första rundan brukar alltid gå bra, sedan svajar det litet tag, sedan går det bra igen :-)).