fredag 4 maj 2012

Blev inga kycklingar...igen!

Nu undrar jag vad som kan vara fel, min höna har legat och ruvat och ruvat så duktigt så jag var säker på att en kyckling skulle det bli. Men så helt plötsligt slutade hon ruva och satt med de andra på sittpinnarna istället när jag kom in en morgon. Jag kände på ägget och det var kallt, och det luktade ruttet. Det hade nog dött där inne i slutet. Tyckte synd om Silvia som legat och varit så duktig så länge utan att få något för det.  Så nu lånade jag en äggkläckningsmaskin och la i några ägg för att se om det ger något. Det som bekymrar mig vid sådan äggkläckning är hur kycklingarnas första tid blir, vill ju att de ska ha sin mamma och följa och lära sig av. Kan man inte lägga några av äggen från äggkläckningsmaskinen i redena där en höna ligger och ruvar den sista dagen innan kläckningen?
Någon som har erfarenhet?

1 kommentar:

Malin sa...

Fy vad trist och jag förstår att du tycker synd om henne, skulle jag oxå ha gjort! Och klart man vill ha en mamma till sina kycklingar, hur blir det annars? Hoppas du kommer på något och lyckas få ett gäng små dunbollar!
Kram