fredag 20 januari 2012

Livet blir bättre..

jag har tittat på tv3:s program "Livet blir bättre" alldeles nyss på tv3 play. Denna gång handlade det om sångerskan Jessica Anderssons uppväxt med en alkoholiserad mamma. Vilket liv hon och hennes syskon har levt, och vilket liv hennes mamma har levt, usch. Då är det tur att det finns fosterfamiljer som ställer upp för dessa barn, familjer som tar emot dessa barn oftast som sina egna. Men så finns det naturligtvis barn som hamnar hos familjer som inte fungerar också, och det är verkligen synd.

Men jag är ju också som jag är, jag tänkte på den stackars hunden som var med på bilden, en drever tror jag det var. Hur hade han/hon det när barnen försvann, för jag antar att Jessica tog hand om den också?

Det är verkligen starkt av Jessica Andersson att gå ut så där och berätta om sitt liv, dessutom som en känd person. Hoppas många ser sig omkring nu och upptäcker barn som har det svårt i hemmet, att man hör sig för hur det ligger till egentligen..

3 kommentarer:

Mitt lilla face sa...

Bra att du tar upp detta i din blogg
Folk skriver om så mycket oviktigt och ytligt så det är skönt att se lite annat än mode bloggar.
ska kolla in det programet

Malin sa...

Tycker det är bra att "kändisar" ställer upp och berättar om att dom har haft det svårt, att dom delar med sig. För jag är övertygad om att det hjälper andra och förhoppningsvis ger dom hopp!
Kram

Freja Rico sa...

Tårarna rann mest hela tiden, men så är jag ju en aning känslig också..:-).

Jag tror också att det är bra att kändisar ställer upp, det är nog skönt för dom också..!