tisdag 2 mars 2010

Solen sken så fint i morse!

I morse när jag tog morgonpromenaden med hundarna var det så fint, solen sken och det var ca -10 grader ute, jätteskönt. Men vad händer nu när jag tittar ut, jo det snöar igen. Solen borde titta fram lite mer så man får börja känna av att våren är på väg :-).

I går ringde jag till vikariesamordnarna i Linesbergs kommun. Ja har ställt upp mig där som timvikarie inom dagis och skola. Det verkar vara behov av det, och det verkar ju bra, börjar nämligen bli en aning rastlös, jag har insett att det kommer att ta ett tag att få en kundkrets . Två stycken som jag pratat med och som håller på med massage säger att det tar ca 2-5 år. Det låter lång tid, men det kan jag förstå!
Jag tror att jag behöver komma ut och få lite arbetskamrater också, det blir en aning ensligt här ute i skogen..:-)). Så nu kommer jag att ha två jobb förhoppningsvis, alla som vill och behöver massage är hjärtligt välkomna att boka tid som vanligt..

Så nu har jag fyllt i en sådan där blanket; "Begäran om utdrag från belastningsregistret", så de ser att jag inte gjort något brottsligt. Det är bra att de kollar personalen som kommer in som vikarier, det står ju då och då i tidningen om barn som blir utsatta. Men i och för sig så behöver man ju inte stå med i brottsregistret för att vara pedofil, men man kanske får bort de värsta.
Jag har även fyllt i en ny blankett till skatteverket, FA-skatt istället för F-skatt. Det var bara att räkna om vad man får i vinst och hur mycket man ska betala i moms under året, en svår uppskattning måste jag säga, det går ju inte att veta, får ta det på ett ungefär.

Nu blir det att ta en promenad igen, behöver lite frisk luft och lite ljus...

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Suzana sa...

Tog mig en promenad i solen jag med idag. Skönt, men lite kallt.
Hoppas du får ihop en kundkrets snart.
Ha det så bra!

Madde sa...

Det är ju perfekt att vara timvikarie så där tills du fått ihop en kundkrets.Det är klart det tar sin tid att få en kundkrets,det förstår jag.Men du ska se...snart rullar kunderna in.
Ha det gott!
Kram Madde