måndag 25 januari 2010

Massage och shopping (stavas det så?)

Idag tog jag mig en tur in till Örebro och fick lite massage på Örebro Massage Akademin. Jag ville prova där för att se hur de masserar, att jämföra lite. Jag ringde och beställde tid när klockan var 11.50 och fick en tid kl. 13.00, så det var bara att dra iväg som jag såg ut, osminkad och med jeans på mig som inte var mina bästa. Dessutom bryde jag mig inte om att göra iordning håret efter duschen i morse så jag var inte till min fördel kan man ju säga :-).

När jag höll på att få massage frågade jag den tjej som jag trodde var en väldigt duktig elev vad hon skulle göra när hon var klar. -Jag har redan öppnat eget. Hon var en f.d elev som hyrde in sig där för att hjälpa till när de hade mycket kunder. Så var det, trode jag skulle få massage av en elev som gick där på massagekurs, men det gjorde ju inget, var en bra massage.

När jag väl var inne i stan och min man skulle vara i Örebro hela kvällen (fick reda på det precis innan jag åkte) kunde jag lika bra fortsätta och se om jag kunde hitta på något till på lördag när jag ska på 40-årsfest på slottet ;-). Jag gick in på en damklädesaffär för tjejer som är 40+ skulle jag vilja säga, yngre kan nog även hitta nåt :-). Nåväl, väl där inne så kände jag mig ungefär som askungen som ska gå på bal, ful och tråkig med ett självförtroende nere vid knäna. Expediten, som jag även känner litegrann, frågade om jag letade efter nåt speciellt. Jag sa som det var, att jag skulle på 40-årsfest på slottet. Oj då, sa hon, men du vill väl ha något tufft, inte för fjantigt, eller vad hon sa. - Just precis, sa jag, och det stämde ju. Hon måste kolla in folk vad de gillar, men det kanske man gör när man jobbar med mode, lite arbetsskada kanske.
Sedan kom det en till kvinnlig försäljare och hon frågade om hon hade några ideér vad jag skulle kunna ha på mig. Hon visade mig direkt en klänning som kostade 1.700:-. Nej, sa "min" expedit, hon bor i Frövi, det ska vara något som hon kan använda fler gånger. Nejmen, va negativ du är sa den andra och skrattade, hon ville väl sälja och visste väl inte att vi kände varandra.
- Har vi inget bland rean, sa min expedit sen. Jag blev så full i skratt, här går jag Askungen som ska på bal på slottet och känner mig ful och tråkig. Men de tog fram en jättefin svart klänning och en persikofärgad, sån där kofta som är så där kort, kommer inte på vad det heter, det står helt stilla i knoppen. Snyggt blev det i alla fall, ett par pumps och ett halsband till och med en snygg frilla så kommer det nog bli bra till slut..:-))

Inga kommentarer: