söndag 26 oktober 2008

Mycket arbete för ett par båtar!!


Syrran och jag tog med oss bilkärran till Fellingsbro för att hämta våra båtar som vi ropade in på auktionen igår. När vi kom dit stod det redan ett par gubbar där och höll på och hämtade saker efter auktionen igår. Dom skulle precis åka när vi kom. Jag sa att vi skulle hämta båtarna som stod där och pekade. -Jaha, sa den ena, -vi är strax klara. Sedan sa dom hej då och åkte, ingen hjälp där inte. Syrran och jag kände på båtarna och insåg att det skulle bli tungt. Vi hittade en grej som vi ställde bakpå kärran så vi kunde dra upp båten. Samtidigt kom det en man förbi och undrade om vi behövde hjälp, och det tackade vi inte nej till. När den var uppe sa syrran: -jaha, då är det bara en kvar och då gick han. Okej, tänkte vi, bara att köra på. Syrran kom på att vi kunde lyfta upp fören och ställa nåt under så kunde hon backa kärran intill, och på så sätt lyfta upp båten. Vi hittade en pall så det gick bra. Det var mycket stånk och stön innan vi fick upp den, men det gick. När vi satte oss i bilen sa syrran, -fan va duktiga vi är!! Kunde bara hålla med, det var slitigt.

Inte nog med det, när vi kom hem till syrran körde hon ner med bilen på deras gräsmatta för att lämpa av båten vid en björk dom har. Det var bara det att när vi skulle köra hem med min kärra så kom vi inte uppför backen, det var för blött, bilen bara slirade. Vi lämpade av min båt på deras tomt, får hämta den i vår när gräsmattan torkat. Syrrans sambo tyckte jag kunde ro hem, haha, kul! Stackars deras gräsmatta, den var inte snygg när vi gick därifrån. Så mycket slit för ett par båtar!!

Inga kommentarer: