tisdag 28 oktober 2008

Måste det vara så krångligt att börja stämpla???

Har inte fortsatt med alla de kurser som jag skulle läsa för att bli socialpedagog, tycker nog inte att det är min grej att arbeta med personer som har hamnat i kris på olika sätt. Men jag känner att kurserna jag redan har gått inte har varit bortkastade för jag känner att jag har utvecklats som människa och jag kan ha nytta av det jag lärt mig i andra yrken, bla som vårdbiträde på hemtjänsten där jag arbetar som timvikarie nu. Det är ju socialt arbete att hjälpa de gamla så att de får det så bra som möjligt, att kunna läsa människor tycker jag är otroligt viktigt när man arbetar med dem. Vissa gamla vill inte vara till besvär och säger då inte alltid vad de vill, medan andra kanske gärna tar för sig mer än vad de behöver och då gäller det att man tar dem på rätt sätt. Så visst har man nytta av att man har läst socialpedagogik och socialt arbete!!
Det var ju meningen att jag ev. skulle börja jobba på ett företag, men det får vänta lite av olika orsaker. Kanske trivs jag så bra där jag jobbar nu att jag vill fortsätta vara timvikarie, vi får se vad som händer.
I alla fall så har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen, vilket gör att jag får börja stämpla. Men fy vilket jobb det är, jag vet inte hur mycket papper som ska fyllas i och skickas. Det ska vara intyg från CSN, tidigare arbetsgivare och kurser man gått. När man sedan tycker att man har skickat in allt så kommer det bakläxa på någonting man missat. Man undrar ibland om de gör så för att man ska tröttna och låta bli att nyttja stämplingen. Man är så beroende av dom så dom kan verkligen köra med en!! :-))

Inga kommentarer: