torsdag 2 oktober 2008

Många verkar ta en paus i bloggandet!!!

....liksom jag. Har mycket att fundera på och det finns alltid något att göra här hemma. Jag har nyss gjort om lite i hallen, målat och tapetserat, det blev bra, lite ljusare än förut. Förra tapeten var vidrig, förstår inte hur jag kunde välja den (hade nog lite bråttom där).Har börjat på "provapåkören" här i Frövi, det är i församlingshemmet vi håller till, Titti som är kantor i Näsby kyrka är det som håller i det hela. Hon är suverän som körledare rolig och duktig. Vi är några yngre förmågor som har börjat nu på senare tid, annars ligger väl medelåldern på 70 år skulle jag gissa :-)). Syrran är också med och en kompis till. Försöker få med min man, han tror man bara sjunger kristna sånger, men det gör vi verkligen inte. Det är lite Lasse Berghagen bland annat. Det är i varje fall jättekul!!!
Har börjat motionera varje dag också,en tur runt Lia varje morgon med hundarna, blir det inte på kvällen så går jag stavgång med min kusin samma runda på kvällen. Det är skönt att få frisk luft, och att man går ner några kilo gör ju inget heller. Man känner sig starkare i kroppen också, sitter inte lika mycket som en slapp potatissäck längre heller tror jag :-)).
Det är lite spännande för hundarna att gå den vägen också, det är alltid en massa hästar ute i hagarna runt Lia och vid Nybyslätt. Roxy är så duktig också så henne kan jag ju ha lös emellanåt. Hon är duktigare att gå då också, jättelydig, värre är det med Bizzy, hon vill gärna dra och jaga rådjur om hon fick vara lös.
Nu ska jag vidare, handla lite och kasta lite sopsortering, typ kartonger och plast vid Ica.

Ha det bra så länge!!

Inga kommentarer: