måndag 3 juli 2023

Kommit in i jobbet

Nu har jag jobbat ett tag och börjat kommit in i jobbet. Ju bättre det går ju roligare är det, och jag har lärt känna de flesta av mina fina jobbarkompisar. Smolket i bägaren är att jag har börjat fått så ont i ryggen igen, men det går bra att jobba ändå, bara jag kommer igång så funkar det 😀. 

Jag fortsätter med min lera, det är så fruktansvärt kul 🤩, måste göra något varje dag annars kliar det så i fingrarna 😄. Ringla är nog bland det roligaste. Jag har kommit på att det är mest kul att göra prydnadsgrejer, som ljuslyktor, aromlyktor och äpplen och päron 😄. 





Jag har kommit på att jag ska göra ljus också, jag har köpt ljusmassa som jag ska fylla i lite ”misslyckade” saker, t ex lite sneda små skålar, och även kopparna som jag gjort av lera, de blev lite väl tjocka 😄.



Inga kommentarer: