tisdag 11 juli 2023

Så slut i kropp och huvud ikväll

Jag klarar inte av att jobba kväll utan att kunna vila ett par timmar innan minst. Idag åkte vi på min svärfars födelsedagskalas kl halv 11 i Köping och var inte hemma förrän kl 14. Sedan skulle jag börja jobba 15.30 och jag var ju tvungen att äta middag innan också. Så jag fick vila en halvtimme innan jag började, och jag skulle sluta kl 21.30. Så sista två timmarna var jag rejält trött hela jag. Glömde ett par papper hos en brukare vid 20-tiden, hade skrivit upp det i mitt lilla block som jag har ifall det är nåt som hänt under kvällen som ska rapporteras. Men inte tänkte jag sen på att läsa i den under kvällen 🤔. Det man ska göra står ju på telefon, vet inte hur jag ska göra för att komma ihåg såna saker, skriva på handen vill man ju inte göra 😏. Så det var bara att skicka vidare till dem på morgonen. Dessutom hjälpte jag en tjej med en brukare som skulle ha en rulle med mediciner då den sista påsen gavs av mig. Men den tjejen hade rullen med sig i bilen, hon sa att den kunde de ta med sig nästa morgon. Jag hoppas hon kommer ihåg det så de tror jag glömde det med. De kan nämligen kolla vem som var där och signerade medicinen ikväll. 

Det med papperna är ju sånt som kan hända att man glömmer, talade med sjuksystrarna också att jag glömde dem och de sa att det var ingen fara. Men det är känslan att glömma dom är jobbig. De kan ju tro att jag glömt två saker i kväll om inte infon kommer fram rätt.

Inga kommentarer: