söndag 16 juli 2023

Skov

Nu har jag haft ont i kroppen och blivit så trött av det länge, det är inte så kul, jag sover 2-3 timmar efter att jag jobbat, men sen känner jag mig pigg och får mer energi, så det är bra 😊. Med värken och tröttheten kommer hjärndimma. I morse kom en kollega och frågade om jag hade en nyckel till en brukare, jag fattade ingenting, stresspåslag direkt, inte kul när sånt händer på morgonen direkt. Jag, killen och en annan kollega följde med upp till nyckelskåpet för att se om den fastnat på nåt sätt ihop med en annan nyckel, men inte 😳. Då kom jag på att jag kanske glömt den i nyckelskåpet hos brukaren. De brukar vara uppe tidigt så jag ringde till dem och frågade och den hängde i nyckelskåpet som tur var. Men inte kul, sånt får ju inte hända 😏. Det är när sådant händer som jag känner att jag kanske inte borde jobba inom vården, man arbetar med medicin, och skulle det hända något med det vore det inte kul. Som tur var denna gång så gick det bra. Men jag känner att när jag inte mår bra i kroppen och minnet och koncentrationen inte är på topp emellanåt blir man som sagt osäker. Det har varit mycket jobb nu men  jag har tre veckor nu då jag bara jobbar 3 dgr/vecka så det är skönt, och 6 pass av 9 är kvällar och det är lite lättare för kroppen, inga duschar och inga träningar. Sedan sista veckan på sommarschemat jobbar jag fem pass med 4 tidiga morgnar och ett kvällspass 😏.

Inga kommentarer: